Monday, June 15, 2020

MODEL PENCERITAAN NORMALIZA ABD RAHIM (2018) 1

Upload di FB

Upload di Twitter


Lirik lagu

[1] Keluarga

Saya berasa puas hati
Menolong ibu bapa setiap hari
Bermula di pagi hari
Sehingga malam nanti

Ibu bapa yang disayangi
Saya tetap berhati-hati
Menjaga budi pekerti
Keluarga saya yang dicintai

Saya sayang ibu dan bapa
Abang, kakak, adik dan saudara
Mereka semua ada bersama
Semasa saya memerlukan mereka

Huraian tentang logo

Logo tersebut melambangkan sebuah keluarga yang terdiri daripada ibu bapa dan anak-anaknya. Tangan yang berpegang satu sama lain menandakan sentiada ada bersama. Wajah yang dilukis tampah tersenyum menandakan mereka bahagia dengan keluarga mereka. Lambang cinta (love) menandakan wujud kasih sayang yang erat dalam keluarga tersebut.

Rujukan

Normaliza Abd Rahim (2019). Kajian Wacana dan Strategi Komunikasi Teori dan Aplikasi. Kuala Nerus, Terengganu. Penerbit: UMT

No comments:

Post a Comment