Friday, July 17, 2020

BBM3410Satu2020: Kalendar 2021


Assalamualaikum. Hii semua! Lama dah tak update ni, tetiba spam gambar kan hehe. Takde lah, sebenarnya ni tugasan terakhir kitaorang. Kena buat kalendar tahun 2021. Nampakkk? Baru bulan 7, dah fikir tahun depan dah hehe. So, kitaorang kena buat pakai Photoshop tau. Allah bila dengar je kena install, dah ketar dah sebab tahu laptop ni tak mampu nak tampung. Kesian tengok kawan-kawan yang laptop hang, kena hantar kedai apa semua tapi akhirnya semua berjaya buat tugasan ni dari page depan sampai bulan 12! TAHNIAH SEMUA. Lepastu bila dengar kena edit gambar semua, hmm dah macam down dah. Sebab aku memang lemah bab kena edit-edit. Nak pulak pakai apps yang kita tak pernah pakai kan. Tapi betullah belajar Multimedia ni la aku belajar miming, cara amik gambar, cara shoot video sorang-sorang, cara edit video, cara pakai Photoshop. Apa aku nak cakap kat sini, JANGAN TAKUT UNTUK CUBA BENDA BARU. Terima kasih banyak pada Prof Normaliza dan Encik Akmal sebab banyak bagi tugasan yang mencabar luar bidang saya, kalau tak sampai bila-bila lah saya dekat takuk yang sama. Tak berkembang dan tak belajar benda baru :')) Subjek ni adalah subjek yang paling banyak kena buat praktikal tapi saya enjoy sangat. Sebab saya jadi lebih faham. Okay so sekarang terima lah kalendar saya ni. Maaf kalau ada sebarang kekurangan, maklumlah baru nak berjinak-jinak. Sekali lagi, terima kasih semua! 😊💕















No comments:

Post a Comment